JAG LIDER MED DIG

Jag hörde att det hade hänt en olycka i närheten. Att en ambulans hade kommit osv. Men jag fick världens chock när jag fick veta att det var du som åkte i ilfart i ambulansen till akuten. Sånt händer varje dag, men man förstår det aldrig föräns det händer någon man känner. Någon man står nära. När jag hörde ditt namn, tillsammans med ordet ' påkörd' och 'ambulans' fick jag panik. Vad fan hade hänt? Skojar ni? Det kan inte vara sant! Tusen tankar flög genom mitt huvud. Var det allvarligt? Skulle jag någonsin få se dig igen? Jag drog upp mobilen och ringde ditt numer medans jag höll högertummen så hårt att knogarna blev vita. Efter några långa signaler svarade du, till min lättnad. Jag blev enormt lycklig, men samtidigt orolig. Man hörde på din röst att något var fel. Du hade ont, mindes ingenting, men det var inte livsfarligt. Jag hade tusen frågor att ställa, men jag hörde att det inte var rätt tillfälle, du led. Det var otroligt frustrerande att inte kunna hjälpa till, inte kunna hålla dig i handen, eller krama dig. Det känndes så konstigt, att det var just du. Men jag är tacksam, för tänk om det hade varit värre? Tänk om jag inte hade fått se in i dom där blåa ögonen igen? Bara jag tänker tanken vattnas mina ögon. Jag är otroligt tacksam att du klarade dig, för jag skulle inte klara av ett liv utan dig. Jag saknar dig, jag vill bara sätta mig i en taxi och åka till dig direkt. Men jag vet att du behöver vila, och att jag ändå inte skulle kunna göra något bättre. Jag älskar dig så sjukt mycket. Och jag vet att jag har sagt det förut, många gånger. Men du kommer ändå alsrig förstå hur jävla mycket jag verkligen gör det! Du är det vackraste jag vet, du är underbar. Att mista dig skulle knäcka mig, totalt. Du betyder så in i helvete mycket. Och det kommer du alltid att göra.
Jag lider med dig älskling. Det gör jag verkligen. Det gör ont att veta att du lider mer än vad jag gör just nu. För jag vill ju inte att du ska lida. Jag vill att du ska vara glad, ha det där underbara leendet på läpparna och glimten i ögat. Den där blicken som alltid gör mig glad, som alltid får mig att le. Även fast jag egentligen är ledsen. Jag vill inget annat än att du ska må bra. Det är det viktigaste. Om du är glad, så är jag glad. Om du är ledsen, är jag ledsen. Och när du lider, så lider jag. 
Jag älskar dig underbaraste, finaste, älskling. Jag är evigt tacksam att du klarade dig ikväll ♥  


Kommentarer
Postat av: du vet vem ;)

jag älskar dig med :)

2010-10-03 @ 12:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0